lördag 20 augusti 2011

Lördag..

Ja i dag har det varit en vanlig lördag.. Inte hänt så direkt mycket.. vi har varit in till stan och kollat lite olika färg priser och annat smått och gott till Lgh som förhoppningsvis blir vår på torsdag.. Om det blir som vi hoppas (vilket det känns som.. ordförande i föreningen var på vår sida..men kunde inte bestämma själv) ,så om det bli så kommer vi nästa helg att börja måla och fixa där.. Kommer måla alla väggar och tak vita och sedan färg sätta med inredningen i stället. Så är man inte låst till en färg utan man förnya sej rent färg mässigt utan att det ser dumt ut med väggarna..

Hittade också snygg toalett inredning i svart som vi vill ha .. kommer så småningom att slänga ut badkaret och sätta in dusch.. Men då inget är gratis får det bli en sak i taget.
Har även hittat golvet jag vill jag i sovrummet.. Det ska gå i Shabby Chic stilen i sovrummet ..

Köpte också en mycket praktisk transport bur till katterna.. Den är enkel att vika i hop om man inte ska använda den så tar den mindre plats.. Fanns även med en mjuk matta i den så det ligger bekvämt.. 129:- helt i min prisklass.. =)

Var inom skoaffären också 50% på allt då de skulle stänga.. hittade ett par skor som kunde bli ett par underbara vinterskor .. dessa skulle gå på 158:- men nä se dem köpte jag inte. Varför??
Det undrar jag oxå.. mycket irriterad efteråt.. surade som ett småbarn som inte får lördagsgodis. Och detta pga av att Andreas inte ens frågade om jag hittade något jag gillade fast att han såg att jag runt i dessa en stund för att känna av dem.
När vi lämnar affären säger han..

A: -Var de inte sköna??
C:- Jo det hade blivit ett par bra vinterskor blev mitt svar...
A: -Jasså...

sen säger han inget mer utan bara går, då tappade jag humöret för i dag..
Inget är direkt intressant för honom om det inte är något som nyttjar honom.
Jag kan nöja mig med ett par skor för 158:- medans han måste ha ett par för minst 800:- och märkes.. jag är glad så länge de är sköna och de finns en hel sula..
Nä nu har jag muttrat färdigt..

I morgon tänkte jag ev börja slipa ner en gammal byrå och måla den vit sedan försöka göra den lite shabby chic så kan den stå i sovrummet sen..

Nu blir det en runda till Pappsen och hälsa på.. =)

Ha en bra Lördag på er!!

*tjingaling*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar