lördag 18 februari 2012

Tvätt..

I dag gick vi upp kl 06:45 då jag var bomb säker på att de i dag var den 17 och jag hade bokat tvätttid till denna dag.. När vi kom ner såg jag att de var ledigt även på eftermiddagen.. Kanon sa vi då flyttar vi bara ner pluppen och låter de hänga ingen stress.. Trodde vi.. När vi kommer ner kl 09:15 sitter de en lapp på dörren... "Ni har tagit fel tvättid. Sluta tvätta och ta era grejor"
Skkiittt då slog de mig det är den 18:e i dag.. Ut med grejorna.. Inget var tort.. Jo en maskin underkläder. Jiihhoo.. Insåg direkt att vi behöver ett torkställ till. Medans vi står där och de kokar inombords kommer de ner en flicksnärta på ca 20 år. .. Med en liten ikea påse med tvätt.. Hon lägger upp ett sånt där äckligt smajl och säger Hej!! Andreas ursäktar oss att vi tagigt fel medans jag bara vill ge henne käftsmäll och be henne dra.. Kanske dit hon kan lära sig klockan och gå en charmkurs... tvättiden är 7-14 och inte 9-14..
Vi är 5 trappor å 18 lgh/trapp på 2 tvättstugor.
Där vi tidigare bott har man efter 1 tim kunnat ta tiden om inte bokad kommit. Nu hade de gått 2 tim...
Jag ska på måndag kolla med hyresvärden hur de ligger till. För med tanke på hur svårt de är att få tvätt tid här borde de vara även så i detta hus. Att efter en tim är de fritt att ta den.

De var iof jag som tagit fel på dag .. Men hade hon kommit kl 8 hade jag accepterat de men kl 9?? Då kan hon ju boka 12-17 tid i stället.

Vi fick iaf tvättat.. Min bror m. Familj öppnade sin dörr så vi fick tvättat. Så med det insåg vi att vi behövde änu ett torkställ.. Så nu står de 3 matade ställ i tv rummet och hänger ytterligare något på varje dörr.. :-\

Nu ska jag och min huvudvärk hjälpa hjärt fixa middag och sedan ska jag slänga i färg i håret. Innan de är dax att bänka sig framför telivisionen och mello..

Trevlig lördag på er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar