måndag 8 oktober 2012

Tufft beslut..

Oj oj detta har grämt mig d senaste veckorna.. Strumpan alias Cruella de vil skulle ju bli lugn och snäll katt av kastrering.. Men i stället vaknade hon upp Cruella de vil i ny skepnad.. Hon är elak som få, hon vaktar oss hela tiden och om de andra små fyrbenta visar sig flyger hon på dem som en stridslysten iranier..
Det gör ont i mig men de går inte ha de så här, de var ju kompisar tidigare sen vände de.. Trodde d skulle över efter några dagar gjorde d med Whiskey efter kastreringen..
Tyvärr blev d inte lika lyckat med tösen i huset..
Hon har tagit över totalt, hon tror att hon äger oss, hon vaktar oss som sina nyfödda bebisar!!

Fan asså detta e så sjukt jobbigt, hon är hur underbar mot mig och Andreas ( så länge vi inte försöker bära henne) men Whiskey o Zimba ligger i hop krupna på sängen i gäst rummet och man nästan ser på dem att de väntar på nästa attack!!
Alla brukar ju sova med oss , men nu vågar d inte ens sätta ena tassen i sovrummet :(
Vi har fått dela på oss när vi ska sova för att gossarna oxå ska känna sej älskade!! Hur normalt är de?!
Jag har sovit i gästrummet med dem!!

Hon är en av de finaste katterna jag haft, men oxå en av de elakaste.
Beslutet är sjukt tungt och jobbigt.. Men vi tror att de är de bästa för henne. Hon kan ju inte må bra själv av att hela tiden vara på spänn för om de kommer in i samma rum, hon mår inte bra och de andra två mår inte bra och vi mår inte heller bra av det!!

Vi är hela tiden berädda med en spray flaska med vatten för att få stopp på bråket. Hon skriker som galen gris när hon attackerar och hon kommer tillbaka med tussar i klorna!!

Det är med tårar i ögonen jag skriver att i morgon kommer vi låta våran älskade strumpan gå vidare till andra sidan och leka med Baltazar.. Hon kommer må mycket bättre där!

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar