lördag 16 januari 2010

Jag hatar att flyga.. Hatar det till tinga grad att jag blir krit vit i huvudet, får ränne skita och spänner varenda muskel i hela kroppen.. Känns som om käkarna håller på att gå sönder!!
Som alla säkert redan vet så flög vi till Stockholm för en dryg vecka sedan!!

Dit resan gick över förväntan , otroligt snabbt kändes det som. Ja jag höll iof på att krama musten ur Andreas hand. Han sa iaf efter en stund att det gjorde ont.. släpte taget och helt plötsligt var det dax att landa och klämma igen.. De var värre att landa än starta. De känndes som piloten gasade på mer o mer samtidigt som vi skönk mer åh mer.. Åh herre gud tänkte jag ser han inte marken... Lutade mig med all min kraft bak i sättet åh blundade. Dodunk vi var i marken och han drar i bromsen.
Smart tänkte jag, hade det varit jag som varit Pilot hade vi minsan saktat in tidigare och inte behövt leka Rally Harry hundratals meter upp i luften.. Omoget!!
Låt mig komma av!!

Hemresan .. om jag inte redan fått ur mig budskapet att jag inte riktigt fixar det här med flygning utan att hela kroppen bråkar så tog detta priset.
Återigen i tid på Arlanda.. Incheckningen går bra, väljer platsetser och sen står det.. Flyget är försenat till 22,25 åh en hel timme exta väntan. Vad gör vi nu??

Min mage börjar bråka så besöker toaletten ett x antal gånger... Ny tid 22,20 åh hela 5 min.. Alla andra får åka hem. Luleå, Göteborg,tom RONNEBY får åka hem. Jag tänker *Blåser det verkligen så mycket mer i Ängelholm än i Ronneby* Det ligger ju runt hörnet.
Men näää det är inte pga av vinden vi är försernade.

-Mina damer och herrar, flyget som ska ta oss till helsingborgs/ängelholms flygplats är försenat pga att ett lås har frusit fast. de jobbar nu på att detta ska lösas så vi kan komma i väg snarats.
Planet ser ni där borta.

Åhh Jisses, jag hatar att flyga, nu är dessutom planet sönder.. TOA here i come!!! Ny tid 22,40.

Väl på planet har vi lyckats få platser vid nödutgången.. Åhh gott om plats för benen,.. bra val av plats .. Nu kan de andra sitta strångt .. här sitter jag åh vräker.

Så kommer flygvärdinan: Eftersom ni sitter vid en nödutång vill jag att ni läser denna noga OM DET SKULLE HÄDA NÅGOT!!
Mina ögon är som tennisbollar i mina öron säger hon: Det kommer hända något!!!
Redo att lyfta.. Gasen i botten.. Upp och hemmåt..
Jag tittar extra på stolen framör mig åh ser hur man ska öppna dörren vid fara.. Tittar på dörren åh inser att vi kommer inte ut om det händer något,
Dörren väger ca 20 kg. Den ska öppnas med två händer.. åh man ska ta sej ur utan att fastna!!
Andreas vi har problem!!!! Han har ju då redan hunnit somna och skiter i min oro!!

Vi landrar om ca 10 min.. Äntligen hemma, de gick bra!!
samma visa med gasa gasa gasa, sjunka sjunka,sjunka... åhh de blåser enormt ute.. Hela planet skakar åh jag ser min sista stund komma... Framför sitter en äldre man åh tittar på mig.. Jag är helt färglös i ansiktet och säger till Andreas..Dör vi dör vi tillsammans!!
Mannen tittar på mig och bara LER nöjt!!

Fattar du inte vi ska nu.. då kan du för faen inte sitta åh LE!!
Dodunk.. vi är i marken!! Ta mig ur detta plan, ta mig hem till min säng fast först till MIN TOA!!

3 kommentarer:

  1. Mycket rolig läsning, du skulle kanske bli författare!!! /Patrik.

    SvaraRadera
  2. Ursäkta,men jävlar vad jag gapskrattar..
    TACK,för dagens skratt...
    Håller med Patrik.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Du e ju inte klok.Skrattar jag oxå du e grym på att skriva ..STORA KRAMEN SYRRAN

    SvaraRadera