fredag 26 mars 2010

Baltazar donsent lööövvv me any more..Han älskar bara sej själv och Andreas.. Hur har jag kommit på detta då..?
Jo de slog mig i natt när jag vaknade att det faktiskt är så..
Låt säga så här.. Jag har jobbat och de två ska möta mig vid tåget.. baltazar står där och glor och tittar på alla som kommer av.. så ser han mig och tittar genast bort.. Jag ser att vi får ögonkontakt men han fullkomligt nochalerar mig och tittar på de andra.. När jag sedan närmar mig platsen där han står kan jag höra hur han tänker.. "Åhh jag får väl hälsa då så hon tror att jag är glad" åh det gör han två vift på svansen och kel kel sen måste han titta på något annat.
När Andreas jobbat är det annorlunda.. vi står vid tåget. jag och baltazar.. han står och kollar läget lite efter ett lämpligt objekt att skälla ut för det ser grymt farliga ut.. sen kommer tåget.. Baltazar står som paralyserad och bara stirrar på tåget tills det stannar.. sen blir det problem.. de kommer folk över allt.. vart ska han titta.. Jag hör honom tänka "Åhh där där e han min Husse som jag saknat hela långa dagen.. äntligen är han tebax.." Svansen går så fort så jag tror den ska trilla av.. Skynda skynda matte vi måst fram.. och drar han lite i kopplet.. Så är husse framme och baltazar hoppar och stuttsar och vill pussas och fåå massa kärlek.. allt annat är som bortblåst... de är han och husse mot världen just nu...
Sen är det min tur att pussa Husse.. redan nerdreglad och dann.. Ehh kanske inte redigt men nästan..
Baltazar gillar inte det.. om vi sitter i soffan tex. eller sängen på morgonen.. måset han trycka sej mitt emellan med sitt bredlast om det så bara är 2 cm så trycker han sina 45.. tro mig.. inget är i vägen för den herren.. sen lutar han sej snyggt mot husse och säger "kela med mig, älska med mig" Åh de gör så klart husse!!
Därför vet jag att han nu inte lövv me anymore.. Kanske är det som en förälskelse.. Han har levt med mig ensam i nästan 6 år.. oxå kommer Andreas in i bilden och efter 1 år är han fortfarande nykär??!! Kan de vara så??

Oxå en annan sak.. jag fullkomligt hatar när saker inte fungera.. som datorer de ska bara funka, starta och göra som jag vill.. och inte som nu när texten helt plötsligt blev större.. och hur faen jag än gör får jag inte rätt på det.. i nuläget skulle jag kunna vråla ut min irritation på datan och ifråga sätta om den är helt pantad... och ev. lägga till en liten spark.. Men skulle detta ske nu.. hade jag fått en avhyvling av Andreas som sedan hade börjat fundera på om jag är redigt frisk.. Åh ja det är jag.. jag tillhör bara syskonskaran Andréasson med de rediga humöret så är det..
Så de sparar vi tills vi är ensama himma..

Nu ska vi i väg och shoppa long med Sandra och Christian..

*Tjing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar