lördag 17 april 2010

Bye Bye Brohällan.. Bye Bye!!

..Andreas kom hem efter sitt träningspass i dag.. Vill du gå och SHOPPA?
Sa han verkligen shoppa? eller sa han vill du ha SOPPA?, han fortsätter.. de har 50 % på inne på Brohällan.. där är jätte mycket folk så ska du hinna får du skynda dej..
Andreas frågade frivilligt om jag ville Shoppa?! Då gäller det att passa på inte en minut över till att fundera... bara te att hoppa i dojorna och bege sej mot BROHÄLLAN.. åh nog hittade jag lite.. sparade 400:- åh vi var klart överens om vad vi skulle ha.. Åh denna gången var det hör och häpna JAG som sa.. Vi behöver ju inte handla bara för att.. vet vi inte vart det skulle passa ..är det inget vi behöver. Hur ofta händer det att jag säger så? Pengar på kontot = shoppa satan (vanligtvis).. Men nu måste jag tänka på andra kostnader oxå.. är fasen inte billigt att gifta sej trots att man ska ha det enkelt.. !!

Här är det vi hittade, 2 stora grå krukor till tv-rummet, 2 lila till sovrummet .. en svart enkel vas och lite söta julkrukor ..!! samt lite dekorationsband och Andreas köpte 3 tavlor som hängde i affären.. Han VILLE så GÄRNA ha dem!!

Frågade varför det skulle stänga.. Brohällan har ju trots allt funnits sedan 1918 i Klippan. Tänk att det hängt med i såå många år.. Åh nu ska det lixom bara BORT!! Kommer kännas helknas!
Anledningen var att de inte var lönsamt längre.. Klippan borna väljer nu mera att åka till de större blomsterbutikerna in the big city Hbg el. Ä-holm. Jag det är ju klart lite billigare där men samtigt är det ju lite sorgset att just BROHÄLLAN försvinner..

Nä nu blir det soffan en stund är fruktansvärt trött har en fökrylning som ligger och gror i kroppen!!

1 kommentar:

  1. Jag tror inte ett skit på att det inte är lönsamt.
    Vi har alltid haft 2 ibland t om 3 blomsteraffärer som alla gått bra!
    Dom och dom förra ägarna har förmodligen grävt sin grav själva. Jag tror att någon kommer att starta upp det igen..
    Kram på dig och fina krukor!

    SvaraRadera