lördag 24 april 2010

Torkställning..

En helt vanlig torkställning använder man i vanligt fall till att hänga upp nytvättat för att kunna torka på.. Hos oss har denna fler fördelar har jag förstått.. Då denna står på Andreas sida av sängen har han även (då den är upp..vilket är oftast) använder den till skit tvätt.
I förrgår morse sa jag lite snällt.. -Du behöver ju inte lägga dina skitiga kalsonger på den rena tvätten.. - Oj de bara blev så fick jag till svar.. Oj det bara blev så är något som ´händer flera gånger i veckan hos oss. Åh då har vi ändå TVÅ tvättkorgar.. en i sovrummet 1½ meter från torkställningen och en på toa som ligger vägg i vägg.. där man som ex. kan ta av sej i samband med tandborstning eller så.. Man lixom fryser inte ihjäl utan kläder från toa till säng.. Avståndet är inte 2 mil utan 4-5 meter kanske.. iaf så lyssnade han på mig denna morgon.. *IMPAD* eller inte.. när jag kommer upp har han flyttat skithögen från TORKSTÄLLNIGEN till SÄNGEN!!
Vad är problemet med att lägga de i tvättkorgen?? Finns det någon form av bad energi kring den som stoppar honom innan han når fram??
Eller ser han helt enkelt inte att det är en tvättkorg?? En förklaring var.. -Jag vet inte vilket som ska vara i vilken.. Ehh. då kan man lyfta på locket och kolla om det är MÖRKT eller LJUST under.. Kanske inte så lätt det heller??

*Hmm* Ja jag lär väl få leva med detta ser det ut som.. För enda platsen för torkställnigen är brevid hans säng sida..

Eller Kan man lära en karl något så enkelt som att lära sej lägga tvätten i tvättkorgen??


2 kommentarer:

  1. Lugn och fin, inget att hetsa upp sig över. Tvätten ÄR ett problem för många män ;)

    SvaraRadera
  2. Jag dumpar allt oönskat i mikaels sänghalva... känner mig FETT nöjd med det efteråt!

    SvaraRadera