fredag 18 juni 2010

På resande fot..

.. helt ensam, känns duktigt konstigt. Tack åh lov förr att det finns mobilt internet så man kan syselsätta sig med något. Har en timmer kvar på tåget sen är det buss det sista 30 min som gäller.
Hatar att åka tåg långt ensam, nu har det gått bra för detta tåget var det bara att sätta sej där det passade.. precis som hemma att sätta sej där det passar. Första tåget var X2000.. där MÅSTE man sitta på just sin plats.. Som givetvis någon annan landat sin röv på när man kommer på förr att tro att jag ska acceptera den andra platser. Men icke sa nicke,, Jag bokade fönsterplats för att jag ville ha det.. inte för att sitta ute vid gången.. samma visa var gång, Är det okej om du sitter på min plats.. Men nä ta mej tusan.. Jag betalar för just den där platsen.. då ska jag fasen ha den oxå.
Minns när jag åkte från GBG vid ett tillfälle, tåget var i stortsett tomt, så tomt så att det eka.. Men nog fan satt det ett nyförälskat par och slabba trut på in plats..av alla jävla toma lediga platser i vagnen satt det på min.. Ja det vara bara för dem att flytta. Jag kunde ju inte veta om det skulle bli tokfullt på tåget vid nästa uppehåll.

Jaja nog om det.. anledningen till jag just nu sitter här är för att det nalkas bröllop.. i morgon.. jo de är sant.. fast nej det är inte Victoria o Daniel jag ska till.. Nepp bättre än så.. Katri och Micke.. och jag får dessutom träffa mina syskonbarn igen.. ska bli så kul att se dem.. dem har ju växt massor sedan sist.Tror iof inte att det minns mej, men ska bli kul iaf. =)

Åh jag bara hatar att åka baklänges.. men först var det baklänges, .. sen byte jag tåg och YES jag kunde sitta framlänges.. Men tror ni inte att det nu tvunget skulle byta håll så jag äåker baklänges igen. Jävla mupp förare.. tänk inte på mig. De borde förvarna om sådant så man hinner ta någon annans plats.. Haha..
SJ något för er att tänka på.. En ruta att X:a i med texten.. - Framlänges eller baklänges??

Har oxå under resans gång sett att det bor KOSSOR i andra delar av sverige oxå.. och att det är massa skog och vatten över allt..

Nä nu ska jag ta och äta min sista rese macka.. hungern har tagit sitt fäste i min mage.. Pluggar in musiken igen oxå.. Insåg varför de åkte in direkt jag tog ut dem..
Någon på sättet framför drar sattans många timmerstockar.. =//

Henning sitter på min högra sida dessutom, han är ca 4 år och störs inte ett dug över att han heter så.. men se det gör jag.. Ett hemskt namn...

*tjing*

1 kommentar:

  1. Härlig fredags läsning! Hoppas din tåg tur sluta väl. Henning ja man får litta rysning...stackars påg! Fast det säger kanske folk om min son oxå ;)
    /// Lina Molin

    SvaraRadera