fredag 14 maj 2010

30 år sedan...

.. i dag kl 15.43 tittade jag ut.. fy fasen de e hela 30 år sedan.. !! Vart tusan har tiden tagit vägen..? Minns fortfarande min barndom med ett leende på löpparna.. tiderna då de inte fans problem, arbete och räkningar i ens liv.. tider då man bara kunde vakna på morgonen åh rusa ner i köket åh fråga om man fick leka med någon.. man behövde inte tänka på annat ärr SKOJ..
minns mina och Ulrikas underbara barbie kvällar.. de var tider det.. Eller semestrarna på Öland med släkt och vänner.. När bilen var proppad med saker och högst upp på taket stog min DOCKVAGN... jodå den skulle med överallt.. !! När föräldrarna fick frispel åh hotade med att stanna bilen .. vända om åh köra hem om vi inte var tysta och snälla! Åh ingen ville ju åka hem sånog satt vi som 3 ljus efter det..

Men men de var då.. Nu har man alltså nollat till den magiska siffran 30. :)
Åh dagen till ära fick jag frukost på sägen.. Eller ja jag krävde det.. vägrade resa mig ur sängen innan brickan stod där.. med bullar, kaffe åh boj boj.. Även om jag var kissinödig som tusan så NEJ.. inte för något i världen skulle jag gå åh handla min egen frulle eller gå ut med Djuret.. Nej Nej.. blir man 30 så blir man.. =)

Givetvis måste man göra tårta på sin stora dag.. Här är min egen gjorda godhet med dumlekräm och marsan/grädde.. mutcho god!! Gjorde en till men de visar jag inte .. den blev inte såå najs med oxå helt OK... Åh Ego som jag är skrev jag Lina 30 år på den.. *hihi..*

Kläderna dagen till ära.. Har kommit in i det där som Anna Anka varnar för.. JOGGINGBYXOR .. Älskar mina joggingbyxor i vått åh tort.. Åh Andreas älskar mig förhoppningsvis även i dem.. Inte ens Anna fick sitt äktenskap att vara utan dem.. Men i dag kläde jag iaf upp mig.. Hatar dock Axellösa kläningar men eftersom den är såå fin så ville jag ju ändå ha den!! Nu har den dock åkt av.. Åh annan ska på innan vi går ner åh äter med broder jacob m. familj som ringde lämpligt innan så vi bokade om bordet!!

Nu sitter jag bara här åh njuter av den som den varit.. Alla varma tankar från släkt och vänner.. och att tårtorna uppskattades och vi snart ska ut åh äta åh givetvis av ett glas REBEBSHSHOPPEN.. inget vin slår det.. Min absoluta favorit..
I morgon är det dax för Konfirmation.. Moster Gossar har blivit stora. I morgon är det deras dag...
*Tjing igen åh åter tack för alla gratulationer*

1 kommentar:

  1. kan bara säga att jag älskar min blivande fru!!!..

    SvaraRadera