söndag 18 juli 2010

Ciggarett Rök..

När jag rökte kunde jag inte förstå att det verkligen lukta så illa om skiten.. Inte nog med att man fördärvar lugnorna man luktade skit oxå...

Har iaf kommit på att jag mår fy faen illa av ciggarett rök i dag .. i går var vi hos Linda och Jimmy.. Smart som jag är sätter jag mig längst in vilket betyder att jag blir omringad av RÖKARE.. då vi sitter ute tänker jag inte mycket på det alls..

Är igenligen först när vi sätter oss i bilen på väg hem jag känner att jag mår lite halvkymigt och börjar fundera på om jag åt något olämpligt.. men kommer inte på något!!
Men jag inser att kläderna luktar RÖK.. huvudvärken bankar i skallen.. (det är alltså inte helt tomt där inne hehe) och jag mår fruktanvärt illa.. Jag tänker tillbax på när A rökt ute på ballkongen här hemma utan att öppna fönsterna riktigt , har jag då suttit med där ute har jag mått lika dåligt efteråt.. Bara att ta av kläderna som luktar och trycka i sej en huvudvärks pilla.. Även om det känns som jag måste kräkas..

Jag slår i hop ett och ett och kommer fram till att det är Röken om får mig må piss... Och detta skit satt jag själv och drog in i min kropp år in och år ut.. Fy FAEN... Uch..
Känns ungefär som man får värsta nickokicken,.. åh de är inte Lovely..

Jag förstår därför folk som inte vill vara i rökares omgiving under tiden.. eller igenligen efteråt.. för man luktar verkligen APA!!
Jag har svårt för att puss på min man då han rökt.. de lixom vänder sej 2 ggr i magen!
Jag är oerhört tacksam att jag lyckades sluta och att jag inte överhuvudtaget har något sug efter cigg.. Möjligen om jag är riktigt riktigt riktigt ARG så kan jag få för mig att jag ska ha cigg.. men jag vet hur fy faen de smakar och jag vet hur fy faen jag mår efter åt.. de är nog värre än att var Bakis!
Så till alla rökare.. ta hänsyn till de som inte röker.. ni märker det inte själva men andra gör det. det luktar fu faen och alla fixar inte det..
Oj vilken moral tant jag blev nu då.. Bäst och sluta innan det kommer mer.. =)

2 kommentarer:

  1. DU är duktig som slutade röka :D
    Kram Linda
    www.loppanlinda.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Usch ja, rökare stinker! Jag säger ifrån om det kommer en massa rök på mig när någon står och bolmar. Ok att folk vill ta kål på sig själva, men mig får dom ge tusan i! BRA att du slutat. Kan du joina Lukta-gott klubben ist!

    SvaraRadera