torsdag 17 februari 2011

Trög I Huet..

I dag har jag varit i väg till Ljungby för att träffa kirurg läkaren där.. Har varit en lååånngg dag med möed kyla och väntan.
Åkte hemmi från 06,00 vilket betyder att kl ringde 04,45, och när jag insåg att det inte var en radio i drömmen som lät var inte musiken lika underbar längre..

Första stoppet i Hässleholm, sedan var det längre väntan i Alvesta. Där skulle vi ta buss 145 mot Ljungby..
Jag hade noll koll på om vi skulle med bussen mot Växjö eller Halmastad. Så när det kom en buss med nr 145 (mot Växjö) gick jag fram och skulle fråga Chauffören om det var denna buss.

När jag kommer fram ser jag ett fruntimmer med mörk page och ett hiskelit rött läppstift glo på mig som om jag var från månen med sina ögon som var stora som kattakoddar..
Hon ser helt ursäkta ordevalet PUCKAD ut.. Åh tro mig det var hon.

Jag: Hej. Stannar du vid Lasarettet i Ljungby.
Hon: Jag kör till Växjö..
Jag: Ok men stannar du utan för Lasarettet i Ljungby?
Hon: Jag ska vidare till Växjö...
Jag: Jo jo det förstår jag men kör du via ljunbgy då? De sa det inne på teminalen nämnligen att 145 gick dit.
Hon: Kanske den andra bussen som gör det, jag ska ju till Växjö.
Jag: Jaja men jag vet ju inte vilken buss jag ska gå på. Kör du via LJUNGBY nu?
Hon: Jag ska till Växjö.
Jag: Ok. Tack då vet jag!!

Buss Chaufförinan..


Asså hallå, hur svårt var det att säga. Nej jag kommer från det hållet, Men nästa buss 145 mot Halmstad går den vägen??? Någon som vet vart problemet ligger?? jag vet då bara att hon borde ju inte sitta bakom ratten....
När väl våran buss kom var det ytterligare en som kom.. Ehh *klia sej i huvudet* Vilken ska vi ta.
Så det var bara att ta samma fråga: Går du till LJUNGBY LASARETT??
Ja det gör jag svarade denna damen enkelt och lätt .. Hon borde kanske sagt: Jag ska till HALMSTAD!!
Andreas hade hunnit springa bort för att kolla andra bussen så jag ropade på honom. Jag lämar fram min remiss och hon frågar:
H:- Är du ledsagaren och tittar på mig?
J: - Ehh nää asså jag ska till läkaren. ¨
(han hade åkt gratis som det)
Vad trodde hon där? Att jag var ute med en vårdtagare på resa eller?? Ser Andreas ut att behöva ledsagare??
Jag kunde inte låta bli att skratta åt det.
Vi provade köra den på vägen tillbax.. men han som körde då trodde oss inte..
Nu är vi iaf hemma i lugnet igen.. Fast funderar på att bli LJUNGBY bo.. var en skön liten "stad" med alla det affärer man vill ha.. =)) *Får vi ta en funderare på*
Nu är det bara att vänta på en OP tid.. men tills dess ska jag roa mig med lite Tv.. tex: Hal Åtta Hos Mig finalen i dag!!

3 kommentarer:

  1. Oj oj, känner så väl igen typen av korkad människa som bara glor fånigt. Köp en bil istället! ;)

    SvaraRadera
  2. GBP operation måtro? //Denice

    SvaraRadera
  3. *ASG* Det var länge sedan jag skarattade så här mycket!!! Du e go du Lina :-)//Mia

    SvaraRadera