söndag 15 maj 2011

Söndag..

I dag är det näst sista dagen på flyt innan OP på Tisdag.. Lämnar Klippan 06:00 för en tåg resa till K-stad där OP:n ska genomföras.. Min Älskade Kusin hämtar mig på Stationen och kör mig till sjukan.. Är Andreas ledig är han med annars kommer han först på kvällen och sover hos min kusin. På onsdag hämtar min Syster oss, men innan vi åker hem blir det en sväng inom Mormor.. sedan väntar 4 veckor sjukskrivning för att lära känna min nya mage.. lära mig nya rutiner, lära mig äta rätt m.m.

Känslorna är blandade just nu.. roligt, skrämmande, förväntansfullt, nyfiken, orolig ja det tar inte slut. Visa stunder är jag i min egen värld och bara är där i mina tankar..

Jag kollar runt på nätet och vill bara köpa massa nya kläder.. vilket är ganska onödigt då jag inte vet vad det kommer stanna på i storlek än..

Men just här och nu är jag mest rädd för dessa jädrans sprutor som man ska sätta på sej själv i 10 dagar.. I hate sprutor.. kommer gråta som ett barn när den första ska sättas i morgon kväll.

Behöver jag säga att jag är Nervös!!???

Nu kommer det snart litta folk på kaffe .. kanske de kan få mig på andra tankar ett tag.

Ha en skön Söndag alla!!!

2 kommentarer:

  1. Åh det kommer gå så bra! Jag ska tänka på dig hela dagen :)
    Att ha ett positivt tänk redan innan operationen hjälper. Men jag hade, precis som du, en hel del nervösa tankar dagarna innan.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. du kommer genongå denna resa o klara den galant ... tänk på att du är en oxe... älskar dig vännen kramisar....Sandra

    SvaraRadera