torsdag 21 juni 2012

Midsommar fest..

..på jobb hade vi i dag.. Jag och Linn fixade med bakelserna till fikat. Vi hade jätte trevligt och L fick den.briljanta idén att vi doppar jordgubbarna i smält choklad och sätter en på varje.
Sagt åh gjort in med chokladen i micron och börja doppa.. Kladdigt som faen.. Efter 15 (vi skulle ha 50) var chokladen något hård igen. In i micron med lite smör i för då blir den nog lättare att jobba med.. Eller?  haha vi trodde de, men d var rena motsatsen..
Vi hade nu en stor choklad klump i skålen.
Vi slevade upp d på en tallrik och trök ner en jordgubbe och litta strösel.. Så grant så.. Jag sa den sätter vi undan te *piiiiipp* så kan denne få på måndag då h*n e tebax.. Haha.. Behöver jag säga att h*n inte står högt i kurs hos mig.. Jaja skit samma..

L ställde den som en kul grej vid de andra för att se om någon tog den.. Först var d ingen som ville.. Men mitt i allt var de någon som var extra sugen på mörkchoklad klump.. Åh den åts upp.. Måste ju iof varit rena drömmen för choklad älskare.. !! Lagom mjuk o kletig
?! Eller stenhård?!

Jag kan verkligen säga att jag älskar mitt jobb och mina arbetskamrater. Bästa jobb jag någonsin haft.. Skrattar minst en ggr/dagen.

Vårt bakverk...:-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar