söndag 15 november 2009

SF borde..

.. ta och skaffa garderbober för jackor. De e fruktansvärt varmt i en fullsatt bio salong, tom så varmt så chokladet i min godispåse smälte till en mjuk kladdig sörja. Fick leta andra godisbitar i det ... NAJS!!
Jag menar bara att jag betalar 110:- svenska riksadeler för att se en film och är man då 2 blir det genast 220:- riskdaler ovanpå det tar de ut 10:- riksdaler i bokningsavgift.. Kan jag rå för att det inte finns bio i Klippan så jag kan ställa mig i kön tidigare på dagen för att köpa biljet utan bokningsavgift... Iaf så rånade dem mitt kontokort på 230:- riksdaler.
Fick biljetten oh gick vidare till godiskassan.. Liten Popcorn, Lite lösgodis och Bacon snacks till min andra hälft. 78:- rånades jag på där!

In i bio salong 1 en av de minsta.. kl är 15,00 och denna fylls tills sista plats alla ska tydligen i dag se Flicka som lekte med elden. I går när jag bokade var det bara 10 pers som var sugna.
Men i dag hade fler kommit på ideen. De hade väl inte bokningasvgiften att tänka på..

Med varm fullsatt biosalong mitt i höst rusket nästan vinter.. är det många jackor som gäller.. VARMA jackor med vaddering, dun el fleece..
Stor folksamling= Mycket Varmt
Stor folksamling + liten lokal = Jätte Mycket Varmt..
Stor folksamling + liten lokal + lika många jackor = Mega dunder varmt

Det är visst trevligt och mysigt att gå på Bio trots att man sitter i dessa tajta trånga stolar (förtöljer), utan mugghållare och där man ska vara två om samma armstöd
MEN....
när dessutom har maken till att ta 110:-/biljet och 10:-/bokningsavgift.. då borde de ta mej tusan ha en garderob.

Jag minns när man tyckte att 70-75:- var dyrt för bio, nu är det betydligt dyrare.. men nog faen går man ändå för detta otroliga pris.. och trängsel och värme..

Nää de jag igentligen vill säga är att SF borde slopa BOKNINGAVGIFTEN och inskaffa GARDEROB!!

1 kommentar: