torsdag 24 september 2009

Idioti..

.. jag har en regel.. åh de e enbart min regel. Ingen annan behöver följa min regel i sitt hem så länge jag får ha den och ska någon annan göra det i mitt hem så måste min REGEL följas!!

Min REGEL gäller sängkläder.. Att aldrig använda samma sängkläder 2 ggr månaden. Jag har ofta beslutsångest när det gäller att välja sängkläder.. De ska väljas efter humör och de får inte vara för likt de jag hade sist och absolut inget som redan använts den senaste mådaden ..helst inte på månader...

Ni hör själv hur Idiotiskt det låter.. Eller hur? Jag inser det ju själv men kan ändå inte släppa på det.

Lakanet måste matcha sängkläderna!! Kom inte med rött lakan åh gröna sängkläder eller limegröna laka åh rosa sängkläder!!!
Jag har med andra ord ganska mycket att välja på i min garderob, ändå är jag trött på allt jag har för jagtycker att jag änväder det för ofta.. Vill köpa nytt men får inte plats med mer .. åh vill inte slänga för tycker ändå om det jag har!!

I går var det då dax för att bädda rent igen i samband med att vi tvättade.. Jag sa åt Andreas att vi byter tillsammans när jag kommer upp. Då hade jag ju fått välja och det hade varit i sin ordning.
På vägen upp i hissen bestämde jag mig slutligen för vilket det skulle bli denna gången.. De hade alltså tagit mig en hel dag att komma fram till det.

Gissa om jag blir förvånad när jag ser Andreas sitta på sängen i full gång med att stoppa kuddarna i örngott..
Åh när jag ser resultatet vet jag inte om jag ska skratta eller gråta! De är ett örngott jag anväde för 2 v. sedan..Jag ifråga sätter med ett skratt vad han håller på med..

-Ja de passar ju i hop, dessa är lika de är lika och de e olika!! Precis som du brukar ha det..
-Naee inte direkt så va!! De örgotten tillhör ju ett annat påslakan!!
-Vadå då.. du ska ju bara sova i det!
-Mmmm , biter mig i läppen.. tänker inte säga något mer, han e ju ändå duktigt som tog tag i det..

När han sedan lägger ut kuddarna går det inte längre.. Jag bara måste..
-Nä nä ska du nu ha de på detta sättet får du faktiskt se till att lägga kuddarna rätt.. Udda kudde i mitten...
-Du märker ju ändå inte om jag tar den kudden i natt..
-Nää men jag ser hur det ser ut nu åh jag ser hur det ser ut i morgon när jag bäddar!

Här är Andreas resultat.. Säkert inget som retar andra men det kryper i kroppen på mig!!


1 kommentar:

  1. SÖK HJÄLP människa...

    Då ska du inte se hur det kan se ut hemma hos mig..
    Rosa lakan,rött örngott,blått påslakan eller liknande... =)

    Lägg ett överkast över sängen så slipper du se och reta dig på sängkläderna på dagen,släck sen lampan innan du går in i sovrummet,å blunda på morgonen,så SLIPPER DU SE!!!!
    hihi.. =)

    SvaraRadera