fredag 13 januari 2012

I dag är en sån dag då jag vill göra absolut inget.. Jag vill bara sitta på min dallriga röv och trycka in en fet pizza i huvudet.. Eller det blir ju bara en till två slicar sen är det fullt i magen.. Men ändå.. det är precis de jag vill göra.. Och det är det jag kommer att göra.. =)

Missade 2 bussar i dag på loppet av 25 min.. Kom upp för trappan i Ramlösa och ser min buss sakta glida i väg.. (utan mig i den) .. Bestämmer mig för att gå för jag vet att innan nästa buss kommer är jag hemma.. På vägen bestämmer jag mig för att gå inom Willys och köpa Bacon till morgondagens middag. Och jag tror att de allra flesta vet att går man i en affär kommer man nästan alltid ut med en kasse .. (Ja kanske inte full med Bacon.. men ja ni fattar) Och så gjorde ju jag i dag.. för kom på en massa måste ha det och det oxå. Tur är att jag har en ganska stor väska med mig så det rymde en del där, men inte allt då den redan innehöll det jag handlade i Klippan på middagen.. Kattmat åh lite sånt. När jag fick upp den på axeln insåg jag att det var ganska tungt.. och det var det dessutom i påsen jag höll i näven.. Tänkte att jag hinner med Bussen så då tar jag den nu då. Meeennn tjo balle fick jag. När jag kommer utanför Willys portar ser jag 2 bussar susa i väg.. (även dessa utan mig) Luften gick ur mig och jag tänkte att de var väl inte meningen att jag skulle åka buss i dag. Har ju ändå bestämt mig för att de dagar vädret tillåter så ska jag gå hem från stationen. Men just i dag var det kallt som i en frysbox, blåsigt värre och jag hade packning som en stackars Åsna i öken.

Hem kom jag iag... trött som en gnu efter en lång dag. Började teckenkommunikations kurs på jobb i dag. Åh det ärr så grymt roligt men man blir helt slut efteråt.

Nu ska jag invänta min andra hälft och sedan ska vi hämta Pizza.. han var inte så svår övertalad.. Efter de ska jag ta en varm dusch och dra på min sparkdräkt innan jag bänkar mig på första parkett i soffan..

*tjing på er*

1 kommentar:

  1. hahaha fan va roligt du skriver.... måste börja följa din blogg om jag hinner mellan amningarna ;)
    kramis sandra

    SvaraRadera