måndag 16 januari 2012

Ont..

Fan vilken dag säger jag bara.. Vaknade med en öm och svullen fot. Kunde knappt stödja på den.. När jag kom till Klippan och gick från tåget till jobb blev det värre och jag insåg att gårdagens raska lång promenad på 1,5 timme inte skulle gjorts i dem skorna. Men de var en skön promenad i övrigt. Lite kyligt men friskt och skönt.. + att det var en fin fin utsikt vid Råå strand. (bilden är därifrån)

Efter en timme på jobb kom så oxå huvudvärken smygandes och la sej som ett duntäcke över panna/ögon...  yiihhooo... *not*

som om de inte skulle vara nog fick jag strax efter lunch en olidlig smärta i magen min lilla söta mage.. Har aldrig varit om desslike sedan op. Var helt hundra på att det var kaffet jag druckit som gjorde de.. Ändå hade jag inte druckit mycket.. Vid em.fikan frågde min kollega vad jag åt till lunch.. Ägg, Spenat och Prinskorv... (låtet jätte lyxigt eller hur??)
Då slog de mig.. Stekt PRINSKORV... Där var boven till min onda mage.. Jag åt de även i går kväll.. Och jag åt med skinnet på och de är ju ganska svårsmält. Falukorv är inga problem.. Men just stekt korv med skinn.. Inte första gången jag får ont av just stekt mat. Men så här ont har jag aldrig haft.. Fy fasen.. Nu blir de aldrig mer stekt korv utan att skinnet åker av innan de når min mun.
Nu ligger jag på rygg i soffan.. Ända ställningen som de inte gör ont i.. Måste snart äta mitt kvällsmål är inte minsta sugen men vet att jag måste..

Åtetstår att se hur min mage känns när jag vaknar i morgon förhoppningsvis har de lagt sej då...!!

Kram på er dät ute!!


1 kommentar:

  1. Hej å tack!
    Vad glad jag blir att få lite feedback =) Hoppas den blir bra hos er!

    Läste i detta inlägg om op? Har du som jag gjort en magsäcksoperation?

    SvaraRadera