söndag 15 januari 2012

Muffins

....jag har gjort muffins.. Ägg och Bacon ..muffins..Hittade receptet på facebook. Något säger mig dock att dom inte ska se ut så här.. Men å andra sidan tänkte jag inte bjuda kungen på dem heller.. De luktar jävlans gott..  jag ska avnjuta en till mellis nu.

Recept till 8 st.

8 ägg
1dl vispgrädde
1pack. Bacon
Pujolök efter smak och tycke
1 dl keso
1dl riven ost
Salt och Peppar.

Sätt ugnen på 175 grader.
Skär bacon i små små bitar och stek (jag stekte även purjolöken). Blanda övriga ingredienser i en bunke. Tillsätt bacon (och purjo) häll i muffins formar och in i ugnen ca 20 min.

Smacklig Mellis..


5 kommentarer:

  1. Åh de där ska jag prova att göra! Var de goda? De ser mumma ut!

    SvaraRadera
  2. Ett litet tips:
    Använd aluminium formar nästa gång så blir de annan form på dom. Men dom var säkert goda, eller?

    SvaraRadera
  3. Nej det där lät inte som nått för mig ;)

    sv: jag använder lagom, jag tror alla är lite olika så man lär ta själv beroende på hur starkt man vill ha. smaka av :)

    SvaraRadera
  4. ska där intre vara mjöl i?? kram sandra

    SvaraRadera