söndag 11 oktober 2009

3 rätters..

I går slog jag till på stort och bjöd våra gäster Linda, Jimmy och Lukaz på 3 rätters.. Inte illa för att heta Carolina Andréasson..
Gott blev det iaf och det fick bättre betyg än jag räknat med.. summa sumarum 9,5 poäng..
9 starka av Jimmy och en klar 10:a av Linda..

Nu undrar ni klart vad som stog på menyn.. =) Förstår det.. Tror att ni vill ha mina recept oxå.. ni vill ha allt från mig... *asg* Nu ljög jag igen.. bara en önskan jag har innerst inne att vara mega Poppis.. eller INTE!!
Jag har under hela min uppväxt varit den där grå musen som inte tillhört innegänget.. varit med den som fått blickarna " Ehh ska hon gå kläd så" osv. Men åh andra sidan så var det inte det jag skulle skriva om nu.. Bara en tanke som for genom huvudet..
Är iaf ganska nöjd med hur mitt liv har blivit... Över lag!!!! Vissa saker vill man väl ändra på men vem vill inte det..

Iaf så var det min 3 rätters som jag skulle prata om.. ja mer skriva om... men ni kommer känna doften av min goda mat genom datan.. den kommer att borra sej in genom era näsborrar åh sätta sej där för evigt.. Nu drömmer jag igen.. =))

Förrätt!!!

Skagen Toast ala Carolina .. med home made räkblandning... *Mumma... *

Betyg: Mycket god smak, saftigt salladsblad och lagom med dill i räk-majonäs-dill blandningen. Brödet var lagom rostat!!

Varmrätt!!

Kasslergratäng med ris och beasås..

Betyg: Mycket välgjort med god smak, riset ett klart betyg.Gjorde sej väl till denna maträtt!!

Efterrätt!!!

Vitchoklad pannacotta... med smak av vanilj..

Betyg: Mycket god, bra konsistens inte alls som förväntat slader slader ...utan lagom krämig åh god.. med topping av hallon och blåbär !!

Jag måste säga att jag överträffade mig själv.. både med maten i säg men oxå med att hinna med att från kl 10.30 till 15.00 hinna göra klart all mat så att de bara var att värma varmrätten 10 min i ungen medans vi åt förrätten.. göra förrätten och efterätten klar för servering till 99 % innan gästerna kom.. samt bädda, duscha, välja kläder, göra ve håret , sminka mej åh bädda till gästerna!!

Men nä nu har ni fått min inside information..

Jo kan oxå avslöja att Andreas blev besviken över Sverige- Danmark förlusten så han somnade i förtöljen någon berusad .. med filt runt halsen och vintermössa på huvudet.. + en sista öl i handen!

Nu blir det till att köpa pizza.. återstår att se vad Pizzarian får för betyg i dag!!!

*Ha en najs söndag nu... Tjing tjing..*

1 kommentar:

  1. Lät mycket gott! Kanske du kan publicera recepten eller maila? ...måste prova..Så huslig du är Carro! Det kommer med åldern...
    kram

    SvaraRadera