fredag 23 oktober 2009

Jag är nog helt ärligt Sveriges sämta bloggare.. i bland undrar jag varför jag har den överhuvudtaget.
Men sen kommer det ju stunder då jag bara känner att jag måste kräka av mig min ilska eller irritation över något... åh då är det ganska skönt att kunna skriva här.. !!

Just för tillfället har jag inte mycket som jag stör mig på eller jo det har jag kanske men som vanligt är det jobbet och det har jag snar pratat sönder.. så tar det lungt med det ett tag.
Behöver ju inte få en redan ointressant blogg att bli inte änu mer ointressant.

Iaf så lider jag för tillfället av konstant huvudvärk , illamående och yrsel.. Funderar strakt på att ringa farbro doktorn men varje gång jag tänker på honom så får jag vibbar av att det kan vara en dödlig sjukdom jag lider av.. För de är bara sådana sjukdomar jag kan har.. Att de ska vara spännigshuvudvärk eller dyligt finns inte på min världs karta. Doktorn = Döende..

Sen letade jag på nätet och hittade något som låter som mig..Utmattningssymdrom

"Ett typiskt tecken på utmattningssyndrom är en kolossal trötthet - både psykisk och fysisk - som inte kan vilas bort. Det är också vanligt att patienterna rapporterar kognitiva (tankemässiga) besvär som koncentrations- och minnessvårigheter. Bland de fysiska symtomen finns, förutom trötthet, även muskelvärk, hjärtklappning, magproblem, yrsel, synrubbningar och överkänslighet för exempelvis ljud, ljus och lukter. På det känslomässiga planet förekommer ofta irritation, depressivitet och känslomässig instabilitet, det vill säga skarpa pendlingar mellan olika känslor. Utmattningssyndrom är slutfasen i en process (utbränning) som kan pågå i många år. Utmattningssyndromens tidiga fas karaktäriseras av stark psykisk och fysisk anspänning (tense-burnout) till följd av långvarig stressaktivering. Den avancerade fasen utmärks av håglöshet (listless-burnout), depression och apati."

Tror fan att det är detta jag lider av..

Nä nu blir det duschen sen i väg till mitt favorit ställe.. absolut en fredag dessutom.. JOBBET!!

Längtar tills i morgon.. då blir det Ikea och Väla en runda!!! =))

1 kommentar: