onsdag 28 oktober 2009

PANIK...

kl är 08,45 jag står i hallen haltv yrvaken ikläd mina hetaste joggingbyxor , jacka, mössa åh skor.. brevid står Baltazar åh hoppar av glädje samtidgt som han tycker att jag e väldigt slö.. de är faktisk 4 tim sedan han var ute åh pissade 6000001111 ggr och sket 2 på loppet av 10 min =)
Ändå är det väldigt synd om honom nu.. Åh att jag tänkte tanken att kissa förre honom gav mig ett stort -.. !!
Väl på med kopplet åh dax att öppna ytterdörren.. men nähä där kom jag inte långt.. Hur jag än gör för att vrida på låset händer NADA, rycker i dörren innåt lite men hjälper inte..
Paniken börjar sprida sej i min kropp.. Vad gör jag nu.. Jag kommer inte ut.. Jag är fast här..
Känner mig för några minuter berövad på mitt liv och undrar vem som spikat igen dörren åh VARFÖR!!
Istället för att se nödutgången genom fönstret som en räddning.. Har ju trots allt loftgång utanför, eller springa ut på Terrasen åh över staket för att öppna utifrån så är det första jag gör..
GREPAR Mobilen och skriver till Anderas..

-Jag kommer inte ut, är inlåst nu.. Går inte att öppna ytterdörren!!
..får tillbax RING!!

Halv hysterisk trycker jag på ring.. samtidigt som jag vrider på låset igen.. åh sakta något trögt kan jag känna hur det vrider sej åt min räddning..
Jag kom UT!!

Om jag är Lycklig så var Baltazar änu lyckligare!

Full av adrenalin så traskar jag i väg lite längre än vanlig med Baltazar..Han titttar på mig och man kan se på honom hur han LEER över att vara ute i friska lutfen..
Tänker på mitt goda bröd åh en kopp Kaffe som väntar på mig hemma.. till min stora förvåning ligger där en torr liten skalk kvar från förra veckan i brödlådan..
Andreas är boven åh sitter i samma stund åh njuter av sin frukost på jobbet medans jag sniglar fram på Netto bakom en pensionär som är ute åh Onsdags Shoppar efter det som kanske finns kvar i veckans Nettoblad!!

Nu blir det tvättstugan!!

1 kommentar:

  1. *ASG*
    Kan se det hela farmför mig,måste varit kul å se,men inte lika kul att vara inlåst...
    Tur ni kom ut..
    KRAM

    SvaraRadera