tisdag 6 oktober 2009

Stolt..

matte till min Baltazar det är jag.. =) Var till vererinären med skabo i dag.. det var iof met för att köpa hem mer mat.. gäller att passa på när Andreas är hemma och kan hjälpa till och bära. Då blir det större säck och de blir ju billigare dessutom om räknar på sikt inte för ögonblicket dock.
I dag när Andreas var hemma passade vi alltså på att inhandla mat och väga gossen...
Han har ju lixom sin matte gått på diet ett tag.. från 19.6 kg till 14,9 kg.. Målvikten för honom var 13 kg enligt veterinären vi träffade första gången....
Orden hon sa gjorde ont.. BANTA honom eller låt honom dö förtidigt... Vad väljer man?

Baltazar gjorde bra i från sej och på ca 4 mån hade han nått 14,9.. När jag kom med honom då tyckte de att han gjort ett kanon jobb, han kändes bra hållning och hullet. Han behövde inte gå ner mer.. =)
Diet mat måste han dock alltid äta.. nu var det vikt controll som stog på menyn..

I dag visade vågen 15.76 ...*oppppssss* vi som har varit duktiga och bara gett honom en gurka eller kalkon när han i bland tittat bedjande med sina stora bruna ögon på en.. Då har det lixom bara trillat ner en gurka då åh då.. Ok ja det har väl varit något annat gott då åh då med.. men inte mycket..
Men precis som sin matte räcker det att han luktar på något för att gå upp i vikt..

Så de var bara på Diet diet igen för att komma ner till rätt vikt.. Varför är det mycket lättare åh hålla disiplin på honom än på sej själv???
I dag var det oxå så bra att vi kom fram till att vi köpt 7 säckar totalt och det ger 1 säck på köpet.. Kanon sa det i spargrisen... såg hur den blinkade åt mig när vi kom hem.. Åh jag var extra stolt över min man för att han kom på att så var det.. =)

När vi ändå var där köpte vi klippkort till klorna.. fixar det inte själv.. Hon tog det direkt..
Väl inne får han på sej den icke berömda munkorgen.. han börjar direkt försöka få bort den.. När hon sedan tar han tas ska han därifrån så e det bara.. ingen plågar mig på det sätter ser jag att han säger genom blicken..
Han morrar och gnäller och tycker jätte synd om sej själv då han måste klippa klorna!!
Dock konstaterar hon att han har finna klor... han sliter bra på dem själv då vi går mycket..
"Hundar som är ute mycket har bra klor"
Baltazar skiter förvisso i vilket för hans klor ska man bara skita i... de e hans och ingen annans..
De hela slutar i blodbad.. hehe nee nu överdriver jag lite med eftersom han inte ska vara still klipper hon honom i pulpan.. Åhh dåå grät han.. vilket jag har full förståelse för.. E inte skönt om man klipper/biter ner naglarna på ej själv heller..

Hon passar oxå på att säga att han har fin päls.. den ska vara luftig och lätt att sära på.. Så även om jag klipper honom så han liknar en råtta är det för hans eget bästa.. han slipper eksem m.m

Efter många om och men är vi redo att gå hem.. Jag, Andreas och Baltazar... med nya matskålar till Baltis som jag hittade där för 98:- och bara skulle ha... =) Andreas konkades på 13 kilos säcken vi köpte och ovanpå de 7,5 kg säcken.. vi fick.. Där fick han visa sina muskler!!!

Nu ligger Baltazar helt utslagen på golvet vid mina fötter.. han lyfter inte ett ögonlock förens jag säger KISSA!!!!

Hans natt kommer att handla om den elaka tanten på veterinärstationen..

Nu blir det fasen sängen här. Jag är helt slut!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar