onsdag 4 augusti 2010

Jag har länge skulle skriva om våran stora dag.. Har änu inte blivit så .. har inte någon ursäkt till varför heller.. tänkte iaf dela med mig av lite bilder från dagen med stort D.. 22/5-2010.
Också tänkte jag dela mig av det fina talet som Sandra höll.. Alla tal var väldigt fina och gripande men Sandras är det vi har på papper... alla andra får vi komma i håg i minnet med hjälp av foto bla..

Kommer oxå dela med mig av Bröllopsången som mina underbara kusiner Sandra och Linda framförde..




Dukningen från Bröllopet..


TALET
På internet ni pratat en tid har,
men Carro ej så intresserad var.
Andreas en övertalningsförmåga har,
och det börjat med en promenad med Baltiz ni tar.
Lite oskyldigt det var,
men nu har ni blivit ett par.
Carro tänk när vi på Öland var,
där sprang vu nästan bar.
Våra fickpengar vi la,
på studsbollar varje da.
Från Ellos vi ville beställa en massa,
vi insåg inte att det tillät vår kassa.
Med Barbie vi lekte mycket,blev nästan en sed.
Ken la vi ovanpå Barbie. *FNISS! det gjorde vi med.
När vi skulle städa upp , in under sängen det låg.
vi tyckte vi var duktiga , trodde ingen annan såg.
Vi gjorde mat , det var liten plats i ditt kök,
så jag satt i rummet och skala lök.
Senare i rummet du kunde inte förstå ögonen bara rann,
jag kom på papperskorgen , däri Carro lökskalen fann.
Ett litet ragg då vill helsingborg drog,
och mat på Mc Donalds vi alltid tog.
CARRO!!
Många roliga dagar vill vi ha mer,
hoppas vår vänskap förblir och vi får fler.
Andreas barndom vet vi inte mycket om,
som vuxen han till Klippan kom.
Andreas konstig matkultur i Uppsala ni har,
när du din påläggs-blandning på mackan tar.
Dax,bänka sej, denna match måste sess,
Heja AIK gör nu mål annars blir Andreas less.
Tippar på hästar vill du gärna göra,
men något om vinst får vi aldrig höra.
Laga mat tycker di är kul när det faller på din lott,
kanske något Carro uppskattar och tycker är gott.
Tycker om att festa, en sejdel ÖL eller mera,
stolt du gärna visar upp ballarna för flera.
I Polen du föredrar att ta det lugnt och dej lata,
när vi andra vill ut på shopping, något som du hata.
Du Andreas ta det lugnt, några ÖL resten vatten,
tänk på att du och frugan ska ha romantik hela natten..
Vi önskar er all Lycka och Välgång..
Nu vill jag be er alla om hjälp (banka i bordet)
Och Carro du var med på mitt bröllop och vet vad detta betyder (KYSS)
Skål för Brudparet!!
/Sandra Rosberg-Törnqvist

Tårtorna beställde jag av en tjej vid namn Electra från Kågeröd

Jag och min man.. så fin så..




BRÖLLOPSSÅNGEN..
(Melo: Flaggan vajar på sin stång)

Flaggan vajar på sin stång
Lyssna på vår bröllopssång
Snart så sjunger vi den högt & fint
Visst har resan varit lång
men den sprack som en ballong
När ni träffade varann

REF: Inga singlar nu vi ser
ni sitter bara där och ler
Hej och Mors goodbay gamla liv
Ingen vardag blir mer grå
Singellivet är slut och inte gör det oss ett dugg.

Nu när prästen hållit tal
Och moral och Ideal
Har vi sjungit högt och fint och bra.
Andreas får sin äkta TANT
Carro får en redi FJANT
Tack för det
Ni passar bra.


REF: Inga singlar nu vi ser
ni sitter bara där och ler
Hej och Mors goodbay gamla liv
Ingen vardag blir mer grå
Singellivet är slut och inte gör det oss ett dugg.

Nu har vi bara en sak kvar
Och de är önska lycka till
Hoppas vi får vara kvar!!!

/Sandra och Linda Liljegren


Våra vittnen Sandra och Mikael, Tärnan Josefine oxå Brudparet så klart!!


Ja det var lite iaf.. ska försöka få fram hela historien.. och lite fler bilder..
Vi hade iaf en oförglömlig dag!!

1 kommentar:

  1. Jättekul att du delar med dig. Sandras tal var jätteroligt att läsa, hon är bra på att skriva.

    Hoppas att ni får många fina år tillsammans!!

    Kram Mia

    SvaraRadera