fredag 1 april 2011

April April..

Nej, det är inget skämt .. Jag skriver på riktigt, Har som vanligt varit grymt Usel på att uppdatera och jag känner att det dära nyårslöftet skiter sej ännu ett år.. *mög*

Men nu kommer det ju hända en del i mitt liv.. Jag hela livet kommer inom kort ta en vändning. Exakt när vet jag på Tisdag. Då är det besök till Lund och Aleris mottagning där. Kommer att träffa kirurger och sköterskor, Kunde räkna med 3-4 timmars genomgång och därefter får jag en Operations tid med mig hem.. Skit asså jag är riktigt jävla skit nervös nu. Min liv kommer förändras för all framtid och det ska bli såååå skönt.

Lika skönt var det inte att ta prover inför detta förra veckan. Sist jag tog prover i Ängelholm var det 3 olika som försökte, ingen hittade min ådra. När de sa att de kanske kunde prova i foten rullade mina ögon mer än ett varv och det var bara att fälla stolen. Jag såg samma skräck senarium framför mig denna gång, men denna gång hittade sköterskan direkt. Tack för de säger jag.. Men eftersom jag redan jagat upp mig själv blev jag tok yr och svimfärdig efteråt så fick sjuka mig på det. Optimist som man är tog man ju inte ledigt innan. Nänä jag kunde jobba efter det. Jo tjo balle.. efter 30 år borde jag känna mig själv. Men icke..
Nu är iaf de 8 rören blod tagna från min stackars kropp.

Nu ser jag mest med skräck framför mig sprutorna som ska tas på sej själv i 10 dagar efter Operation + dagen innan.. det kommer absolut inte gå. Anderas kan men får inte för jag slår ihjäl honom om det gör ont. Sandra kan men inte heller hon ska få äran.. vill inte slå på henne heller.. Så nä det får bli sköterskorna på Capio som gör detta.

Lite mer Ljus i mörkret när det gäller Pappa börjar vi få.. Underbart att det händer något. Men än är inte båten i hamn och det lär säkert behövas mycket kämpande till.

Tja för att berätta något mycket Ointressant så är jag Aptrött.. vill bara sova sova sova men kan inte när det väl är tillåtet, nä se då kommer alla tankar. :(
Har dessutom en "katt jävel" som varje natt kl 03:00 tycker att det är dax att kela, hennes matte tycker inte desamma men har inte hjärta att kasta i väg henne så vi kelar på en timmes tid. Sen blir hon sur och ska börja bitas o nafsa för att jag vill sova lite.

I går var vi i HBG och tittade på Lgh så nu är det bara att vänta och se om det kan bli något, Många intresserade så tror det inte men hoppet finns.

Nä kära vänner .. om det finns någon som fortfarande läser... Nu blir det snart soffan men först ska jag slänga ihop en Äpple paj.. fick abstinens på det i dag..

Ha en härlig fredag!!

2 kommentarer:

  1. kul läsning.... blev äppelpajen bra för den fick mitt saliv att rinna till iallafall... kramis ;)
    /sandra

    SvaraRadera
  2. Jag har läst alltihopa....
    Håller tummarna för operationen samt för din pappa...
    BAMSEKRAMAR

    SvaraRadera