fredag 22 april 2011

Uppsala..

i går landade vi i Uppsala. Flygresan gick mycket bra..Jag var inte alls lika vit i huvudet denna gången utan slappnade av och tom somnade en stund.. Vad har hänt? Börjar man vänja sig kanske? Enda som var redigt obehagligt och troligtvis alltid kommer att vara är när man lyfter. Jag förknippar det alltid med filmen Alive och förväntar mig varje gång att bakre delen av planet ska flyga i väg.. Därför bokar jag platser längre fram i planet.. som om det skulle göra någon nytta om bakre delen flyger i väg, Inte precis så att främre delen flyger vidare mot målet.. Meeennn man vet ju aldrig, ett under kanske kunde skett.. Nu hände ju dock inte detta utan hela planet landade säkert på Arlanda flygplats. 10 min före beräknad tid. Förbannat bra Pilot det där.. =)

Uppsala
I morse kl 06.00 var Andreas uppe och fick för sej att springa.. åh det gjorde han.. han tvingade upp sin stakars Mor oxå för att leta upp en tröja åt honom, Jag låg kvar under täcket och små fes. Nu är det ute och Övningskör. Jag ville sova lite te..

Kl 13 ska vi vidare till Svärfar m. sambo. Vad som sker där vet jag inte riktigt. Men jag ska iaf träna på tecken kommunikation då båda är döva.. Hoppas man förstår något av det man lärt sig de senaste veckorna iaf. När Andreas pratar med sin pappa är det mest flax med armarna och definitivt inget av det tecken jag lärt mig..

2 veckor och 2 dagar på soppa.. och 7,2 kg lättare.. Underbart.. Nu är det bara 2,8 kg kvar och det ska jag klara tills på Onsdag. Även då jag har planerat att äta ett ägg och en knäcke macka och några godisar i morgon. Tror ni det går??

Nu blir det iaf en Dusch och lite klär.. =)

Glad Påsk på er Alla!!

1 kommentar:

  1. Haha jag minns det där med flaxande armar. När jag började läsa teckenspråk så var det helt obegripeligt för mig hur man kunde få ut en kommunikation av det där. Numera så är jag så van vid språket att jag tror att alla kan det :)
    Ta det steg för steg, precis som ed vikten du vet ;)
    Och som svar på din kommenter: Du är snart där! Woohhooo!! :D

    SvaraRadera