onsdag 5 januari 2011

Kuratorn..

.. i måndags ringde Kuratorn från Capio och frågade om det fortfarande var aktuellt att prata. Jo det var det ju .. i det syftet att jag behöver hjälp med att få f-kassan att förstå att min arm inte växer ut bara för att jag gift. jag är forfarande jag samma Carolina, samma person då som nu.. både på utsidan och insidan. Jag är fortfarande en egen individ och inte sammasatt med Andreas.
Men enligt F-kassan så blev jag "frisk" när jag gifter mig.. *hmm* Hur kan man blir frisk från en med född skada!!? Jag vet då inte men F-kassan anser det möjligt. Så alla andra där ute med någon form av handikapp.. Ni blir frisk förklarade hos FÖRNEDRINGSKASSAN.. så är det bara.

Det var iaf vad jag trodde jag behövde prata med.. slutade hos en psykolog i maj för att jag ansåg att jag klarade mig utan.. i dag förstod jag att jag behövde vist den där halvtimmen i ett litet rum med en människa jag aldrig träffat.
När jag satt där inne kom allt ur mig.. jag blev som en öppen bok som läste blad efter blad ur mig själv.. när det emellanåt tog stopp drog Kuratorn i snöret och det bubblade ut massor, mina 30 min blev 60 min idag.. Hoppsan sa..

Hon eller VI kom fram till att jag har mycket att jobba på när det gäller mig själv, min självkänsla och mina ångest attaker som kommer när jag minst annar det.. mina tårar och min ilska som jag bär på måste få komma ut..
Detta skulle hon hjälpa mig att jobba med..

Nu känner jag att jag verkligen kommer att ta tag i det.. Och jag kommer inte sluta när jag känner att det känns bra.. det är då jag verkligen behöver någon som får mig att följa den jämna väg jag hittat då..


Så här mysigt såg det dock inte ut där jag var... :/

Nu blir det tv med mitt HJÄRTA som redan väntar där uppe!!




2 kommentarer:

  1. Jag tänker på dig och ger dig massor med styrkekramar Carro! Jag finns alltid här för dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur det är,hör av dig om du vill prata..
    KRAMAR <3

    SvaraRadera