onsdag 26 januari 2011

Kycklinggryta ala Bulgarien..

iaf om jag får föra min tala och det får ja absolut eftersom det är min blogg =) När vi var i Bulgarien i Sep levde jag på det dem där nere kallade "kyckling kebab" och när jag såg detta receptet i Ica tidningen fick jag bulgarien känsla och var tvungen att röra i hop den. Åh ta meh faen den smakade precis lika dant, de enda jag saknade var värmen från solen som brände mot min arm.

Tänkte dela med mig av recepete .. kanske inte extakt som det står i tidningen.. men som jag gjorde den.. för 2 personer.

KycklingGryta ala Bulgarien
Fräs först kycklingen med löken och vitlöken... 5 min
Släng sedan i paprika gul, röd och grön .. och stek ytterliger 2 min.. =)
Därefter är det bara i med tomaterna(jag körde krossade tomater)och chiliflakes. låt plutra i 20 min...
Receptet för 2 personer..
450 g. Kyckling fileé
1 Gul lök (liten)
2 Vitlöksklyftor
½ Gul Paprika
½ Röd Paprika
½ Grön Paprika
1 burk krossade tomater (stod 400 g, tomat på burk till 4 per i receptet.)
1½ tsk. Chiliflakes.
Servera med valfritt tillbehör..

Smaklig måltid.. för detta måste ni testa!!


























2 kommentarer:

  1. Lät gott. Men ajabaja med potatis!!

    SvaraRadera
  2. sv; det smakade som chokladshaken så jag tyckte att det var riktigt gott :) den blir ju lite dallrigare eller vad man ska säga eftersom det är pudding. men jag tycker absolut att du ska prova den, lite mer varierat än bara drycken :)

    vad gott det såg ut med maten! önskar att jag kunde äta ^^

    SvaraRadera